Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

poniedziałek, 6 stycznia 2014

#4. Jo Nesbø - "Pierwszy śnieg" ("Snømannen") Harry Hole in action (again)

Witajcie.
W poprzednim poście napisałam, że pewnie nie prędko przeczytam następną książkę po mojej przygodzie z "Dziewczynką w zielonym sweterku". Jednak wczoraj postanowiłam sięgnąć po kolejną pozycję żeby w pełni wykorzystać wolny od nauki czas. Sięgnęłam więc po kolejną część serii Nesbo opowiadającej o śledztwach prowadzonych przez komisarza Harrego Hole.
 Oczywiście po raz drugi nie zawiodłam się na autorze. W tym roku postawiłam więc sobie za priorytet zgromadzenie w swojej biblioteczce wszystkich wydanych części (no i oczywiście przeczytanie ich). Przejdźmy więc do rzeczy!
Autor: Jo Nesbø
Tytuł: "Pierwszy śnieg" (Snømannen)
Liczba stron: 432
Z okładki: Jest listopad, w Oslo właśnie spadł pierwszy śnieg. Birte Becker po powrocie z pracy do domu chwali syna i męża za ulepienie bałwana w ogrodzie. Nie jest on jednak ich dziełem. Stają przy oknie – i widzą, że bałwan jest skierowany twarzą w stronę domu. Patrzy wprost na nich.
W tym samym czasie komisarz Harry Hole otrzymuje anonimowy list podpisany „Bałwan”. Zaczyna dostrzegać wspólne cechy dawnych, niewyjaśnionych spraw. Okazuje się, że wraz z pierwszymi oznakami zimy do gazet trafia informacja o nowym morderstwie. Ofiara jest zawsze zamężną kobietą, a jednocześnie w pobliżu miejsca zbrodni pojawia się bałwan. Wszystko wskazuje na to, że po Oslo i okolicach znów krąży seryjny zabójca.

Opinia: Autor po raz kolejny świetnie się spisuje łącząc ze sobą najważniejsze cechy kryminału. Przeplata ze sobą wątki i tropy w których czytelnik łatwo się gubi i za każdym razem kiedy myśli "a więc to tak" akcja schodzi na zupełnie inny tor. Bardzo mi się to podobało w poprzedniej części i również w tej jest dla mnie atutem. Wszystko zostało dobrze dopracowane, a rozwiązanie zaskakuje. Kawał dobrego, godnego polecenia kryminału. Dla niektórych minusem mogą być sceny erotyczne, gdzieś w internecie spotkałam się ze stwierdzeniem, że zbyt mocne, dlatego przed tym ostrzegam.
Ocena: 9/10
Ulubiony cytat: "Rozsądnie jest bać się czegoś, czego się nie zna. Ten, kto się nie boi, długo nie pożyje."

Wolne się kończy. Nie będę miała tyle czasu na czytanie co w ciągu ostatniego tygodnia. Postaram się jednak nie zaniedbywać Was, ani tego bloga i dodać jakąś notatkę jeśli nie z kolejną książką czy pełną recenzją, ale coś na pewno się pojawi. Dziękuję wszystkim odwiedzającym mojego bloga i zachęcam do odwiedzin w przyszłości. Mam nadzieje, że podoba Wam się styl notek. 
                                                                                     Pozdrawiam kuroneko_ne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz