Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

piątek, 21 lutego 2014

18. C.J. Daugherty - Wybrani

Autor: C.J. Daugherty
Tytuł: Wybrani
Liczba stron:  435

Nie po raz pierwszy zdarza mi się, że książka zbierająca niemal same pozytywne opinie w moich oczach jest po prostu przeciętna, lub wręcz słaba. Do tej grupy zalicza się książka Wybrani. Właściwie nauczyłam się nie nastawiać na super arcydzieło, ale nie spodziewałam się aż takiego rozczarowania, zwłaszcza, że książkę poleciła mi osoba o dość dobrym guście książkowym. Po raz kolejny widać, że nie wszystko wszystkim się musi podobać.

Już na okładce jakaś lasia obiecuje mi, że książka jest jak czarna dziura. Miało być tajemniczo, romantycznie, oryginalnie, mrocznie, a wyszło jak zwykle...

Liczyłam na ciekawy, rozbudowany wątek kryminalny, wielką, trzymającą w napięciu tajemnicę, a dostaję słaby, oleisty i płytki miłosny trójkąt z nudnymi postaciami. Do połowy nie dzieje się nic, a kiedy coś się dzieje to mamy do czynienia z takim natłokiem wydarzeń, że trudno się zorientować o czym w ogóle się czyta. Odnoszę wrażenie, że autorka nie radzi sobie z pisaniem w trzecioosobowej narracji.

Mnie w Wybranych nic nie urzekło, czytało się ciężko i wielokrotnie miałam ochotę odłożyć książkę i już do niej nie wracać. Książka na moje oko dość infantylna. Główna bohaterka, która na początku wydaje się być fajną, niezależną postacią niemal od razu zamienia się w kolejną typową lale. W ogóle wszystkie postaci są jakieś niedopracowane, jedynymi przemawiającymi do mnie chociaż trochę są Jo i Sylvain. Słaby wątek miłosny, kiepski wątek tajemnicy i ogólnie kiepska książka. Za dużo miejsca autorka poświęciła na zwykłą, nudną paplaninę niż na rzeczy "ważniejsze". Mimo, że nie byłam nastawiona na arcydzieło to i tak jestem rozczarowana.

Ocena: 3/10

7 komentarzy:

  1. Heh, mnie też te bezustanne pozytywne opinie nastawiły na coś co najmniej bardzo dobrego. Jak dobrze, że wciąż tego nie kupiłem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też się nie podobało, już myślałam, że tylko mnie. Jak na taką reklamę to produkt końcowy dość kiepski ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Łomatko. Tyle się pozytywnych opinii naczytałam, że mam na tą serię straszną ochotę! Nie spodziewałam się, że aż tak kiepsko ją ocenisz
    Chcesz mi ją oddać? :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm... A planowałam już od dawna zapoznać się z tą książką, ale po twojej opinii już nie jestem pewna czy to jest dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niska ocena. Mi się bardzo podobała, przeczytałam ją przez jedną noc, wciągnęła mnie. Jednak wiadomo, że każdemu może podobać się co innego

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się podobała, cóż więcej mogę powiedzieć :D cieszę się, że każdy człowiek jest inny, i że każdemu podoba się co innego :) inaczej było by nudno :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie wciągnęła i to bardzo;) Zresztą kolejne części jeszcze bardziej a szczególnie "Zagrożeni". No, ale każdy ma swój gust;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń