Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

środa, 1 stycznia 2014

#1. Jo Nesbø "Wybawiciel" (Frelseren)

Witajcie!
Tak jak zapowiedziałam dzień wcześniej już w pierwszym tygodniu nowego roku opiszę Wam pierwszą książkę przeczytaną w tym roku. Nie przypuszczałam, że nastąpi to tak szybko, ale książka którą zaczęłam czytać w Sylwestrowy wieczór bardzo mnie wciągnęła. "Wybawiciel" nie jest pierwszą książką cyklu o Harrym Hole, dla mnie jednak jest pierwszym kontaktem z tym autorem i postacią komisarza Hole'a. Żałuję, że nie sięgnęłam wcześniej po książki Nesbø, ale nie miałam takiej sposobności. Żałuję również, że nie zaczęłam od początku cyklu, ale tak się złożyło, że dostałam akurat tę książkę (a dokładniej trzy tomowy box właśnie od tej części).
 "Wybawiciel" to jedna z lepszych książek jakie ostatnio czytałam. Cieszę się, że to właśnie z nią weszłam czytelniczo w rok 2014.
Autor: Jo Nesbø
Tytuł: "Wybawiciel"(Frelseren)
Liczba Stron: 432
Z okładki: "W zasypanym śniegiem Oslo inspektor Harry Hole ściga nieuchwytnego płatnego zabójcę z byłej Jugosławii. Przeczesuje środowiska narkomanów, dewiantów, członków Armii Zbawienia wyczekujących nowego zbawiciela, który ma ich wyzwolić od beznadziei życia - choćby przez śmierć..."
Opinia: Dobra, trzymająca w napięciu i dosyć nieprzewidywalna powieść. Napisana w dobrym, zachęcającym do czytania stylu. Zaskakuje, pobudza myślenie, wciąga, a miejscami nawet wzrusza. Godna polecenia. 
Ocena: 10/10
Ulubiony cytat:  „Nigdy nie powiedziała ani jednego słowa. Miała czternaście lat i była pewna, że jeśli dostatecznie mocno zaciśnie powieki i się skoncentruje, będzie mogła zobaczyć gwiazdy przez dach. Bóg posiadał moc sprawiania takich rzeczy. Jeśli tylko zechciał.”

Zapraszam do odwiedzania bloga. Postaram się aby posty ukazywały się dosyć regularnie. Ten wpis zakończę poleceniem wam "Wybawiciela" oraz zaproszeniem na mój profil na INSTAGRAM: kuroneko_ne

                                                                                             Pozdrawiam kuroneko_ne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz